Jak duża musi być spółka, aby mogła rozważać wejście na Giełdę?

Panuje powszechne przekonanie, że Giełda zarezerwowana jest dla dużych firm. Mówiąc „spółka giełdowa”, uruchamiamy często ciąg skojarzeń z rozbudowaną organizacją o ugruntowanej pozycji na rynku. Nawiasem mówiąc, również dlatego spółki osiągają liczne korzyści marketingowe dzięki debiutowi na Giełdzie. Nie jest to jednak wprowadzanie w błąd – obecność na Giełdzie wiąże się z koniecznością uporządkowania procesów w firmie i często z poprawą zarządzania. Spółki rosną nie tylko dzięki pozyskanemu kapitałowi, ale również dzięki procesom, które uruchamiają w związku z debiutem.

Read More

Jak pozyskać inwestora

Decyzja o wprowadzeniu dodatkowego kapitału do firmy może przynieść znacznie więcej – niż tylko finansowe – korzyści. Dobrze przemyślany i przeprowadzony proces często wręcz wymusza lepsze ułożenie biznesu i bardziej skuteczne nim kierowanie.

Read More

O obligacjach – na dobry początek

Co przychodzi nam na myśl na hasło „obligacje”? Z czym je kojarzymy? Co wiemy na ten temat? Można zgadywać, że – głównie dzięki kampaniom reklamowym – samo pojęcie nie jest większości z nas całkiem obce. Czy jednak dysponujemy rzeczywistą wiedzą z tego zakresu? Spróbujmy uporządkować najważniejsze kwestie.

Read More
Strona 4 z 512345